آریاآریا، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 2 روز سن داره

من و پسرم آریا

نسخه جدید نصیحت لقمان به پسرش!

1392/7/9 10:22
نویسنده : مریم
1,652 بازدید
اشتراک گذاری

این ایمیل رو یکی از دوستانم برام فرستاده بود

راستش درسته که قالب طنز داره اما واقعاً از بعضی قسمتهاش خوشم اومد بعضی تیکه هاش انگار چیزهایی بود که دوست داشتم من در آینده به آریا جان بگم

پسـرم!

 اگر توانستـی استخـدام شوی، در اداره با دو کس رفیـق شـو: 
آنچنـان که دانـی آبدارچـی، و یکی از بچـه های حراست..

 فـرزندم!

 SMS اینقدربازی نکن، 
با اینکار فقط درآمد مخابرات را زیاد می کنی.

  هـان ای پسـر!

 اگر دکتر یا مهندس شدی، موقع معرفی خود، از این پیشوندها قبل از اسم خود 
استفاده نکن، زیرا آن نشانه کمبود شخصیت توست.

 پسـرم!

 اخبار را از منابع مختلف بگیر.. جمع بندی اش با خودت. 
مخاطب دائمی یک رسانه بودن، آدم را به حماقت می کشاند.

 پسـرم!

 می دانم الان داری حسرت دیدار مرا می خوری. 
یالله بلند شو دست مادرت را ببوس بعد بیا بقیه وصیت را بخوان.

  هـان ای پسـر!

 خواستی در مملکت خودمان درس بخوانی بخوان.. 
خواستی فرنگ بروی برو... 
اما اگر ماندی از فرنگ بد نگو ، اگر رفتی از مملکتت بد نگو

 پسـرم!

در تاکسـی با تلفـن همـراه بلنـدبلنـد صحبـت نکـن.

 پسـرم!

 گروهـی هستنـد که اگـر احترامشـان کنـی تـو را نـادان می داننـد 
و اگـر بی محليشـان کنـی از گـزندشان بی امانـی.. پس در احتـرام ، انـدازه نگهـدار.

 پسـرم!

 اگر هواپیمای خطوط ایران را سوار شدی، 
آیت الکرسی بخوان، 
سه بار موقع بلند شدن، و سه بار موقع نشستن.

 پسـرم!

 سخت تریـن کـار عالـم فهماندن یک احمـق است. 
خـون خـودت را کثیـف نکـن.نمی توانی...خدا از احمق ها دست کشید پس تو هم....

 پسـرم!

 با کسـی که شکمش را بیشتـر از کتـاب هایش دوست دارد ، دوستـی مکـن.

فـرزندم!

 اگر کتاب یا فیلمی رد صلاحیت شد، حتما آنرا بخوان یا نگاه کن 
زیرا حتما نکته ای انسانی در آن نهفته است.

 هـان ای پسـر!

 در پیـاده رو که راه می روی، از کنـار بـرو.. 
ملت می خواهنـد از کنـارت رد شوند.

 پسـرم!

 در خیـابان که راه می روی، کیـفت را سمت جـوی آب بگیـر، 
زیـرا کیـف قـاپ زیـاد شده است.

  پسـرم!

 وقتـی در تاکسی کنـار یک خانـم می نشینـی، 
جمـع و جـور بنشیـن تا آن بیچـاره احسـاس ناراحتـی نکنـد.

  پسـرم!

موقع رانندگـی خـودت را جـای کسـی بگـذار 
که دارد از خـط عابـر پیـاده رد می شـود، پس حـق تقـدم را رعایت کن.

پسـرم!

 اگـر کسانـی از سـر نادانـی به تـو خنـدیدند ،
 تو بـرای شفایشـان گریـه کـن..

  پسـرم!

هیـچ گـاه دنبـال به کرسـی نشـاندن حـرفت مبـاش 
و همـه جـا سـر هـر صحبتـی را بازمکـن. 
بگـذار تـو را نـادان بداننـد.

  پسـرم!

 اساتیـد را محترم بشمار! 
اگر توانستی دستشان را ببوس، اگر نه ، خود دانی..

 پسـرم!

 در ضمن ، به هر کسی بی خودی لقب “استاد” عنایت مکن.. 
مشک آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

مريم مامان آريا
9 مهر 92 10:55
اميدوارم اين پست ارسال بشه
اومدم بگم آفرين به اين مامان که اين همه واسه پسرش وقت ميذاره
اي کاش من هم بتونم براي پسرم به اندازه شما وقت بذارم
مرتب پستهاتون رو ميخونم و ايده ميگيرم

ممنونم دوست خوبم


عزیزم شما محبت می کنی
خوب این رو وظیفه خودم می دونم اولویت اول زندگیم همینه
امیدوارم شما هم موفق باشی عزیزم
وفا
9 مهر 92 12:14
ممنونم مریم جونی .. هرچندمن خودم همه اشو عمل می کنم


منم همیشه سعی کردم عمل کنم حتماً(چشمک)
مامان محمدمهدی
9 مهر 92 12:54
سلام
واقعا هم بعضی هاش در عین اینکه چاشنی طنز داشت خیلی خوب بود و من هم دلم خواست به پسرم منتقلشون کنم ولی حیف فعلا کوچولوئه
راستی ما منتظر پستتون هستیما


آره منم همینطور- خوب ما مینویسیم که بعداً اونها بخونن چیزهایی رو که اون موقع شاید یادمون نباشه که بگیم
دارم می نویسمش بانو
مامان روشا
9 مهر 92 14:37
جالب بود ممنون


خواهش می کنم گلم
رها
9 مهر 92 15:04
عالی بود واقعا لذت بردم اصلا به نظرم حالت طنز نداشت ، من که واسه هر جمله اش کلی فکر کردم و بعد کلی تایید کردم واقعا آفرین و مرسی
فرزانه مامی مرصاد
10 مهر 92 16:36
خیلی جالب بود
واقعا درسته خیلیاش

میگم تو میو مدی نظر میزاشتین برام من گفتم ادرستونو ندارمااا
راستش داشتم ولی چون دوتا مریم مامان اریا هست ک نظر میزارم نمیدونستم جوابو باید به کی بدم
این شد ک پرسیدمببخشیداا


خواهش می کنم درست می گی شما- شما چه سر بزنی چه نزنی عزیزی
مهرنوش مامان مهزیار
14 مهر 92 13:05
عجب نصایح با حالی بود.
ورژن جدید لقمان هم رسیده بود من نمیدونستم.
عزیزم راستی من رمز ندارم .اگه بشه به منم بدید خوش حال میشم.


همین طوره هر کی اینها رو گفته، گل گفته
نرگس مامان طاها و تارا
17 مهر 92 14:11
عالي بود خيلي خوشم اومد.كاش همشو رعايت كنيم


آره منم خیلی خوشم اومد
ﻣﺤﺒﻮﺑﻪ
17 مهر 92 19:57
ﻭﺍﯼ ﭼﻪ ﺑﺎ ﺣﺎﻝ[ﺧﻨﺪﻩ]
فاطمه مامان صبا
18 مهر 92 2:58
خیلی باحال بود کلی خندیم نصفه شبی