آریاآریا، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 27 روز سن داره

من و پسرم آریا

سرگرمی از جنس یار مهربان

1392/6/30 8:13
نویسنده : مریم
1,163 بازدید
اشتراک گذاری

دلبند ما هر چند خوشبختانه خیلی مستقل می تونه ساعتها خودش رو سرگرم کنه و نیازی به اینکه کسی اون رو سرگرم کنه نداره و آزادانه هر ساعتی سراغ چیزی می ره و برای خودش بازی می کنه و اینجانب فقط نظارت میکنم و البته که از هزار جمله و هزار سوال و هزار چرا ، 999 تا رو باید جواب بدم ، اما خوب مواقعی هم هست که دوست داریم با هم باشیم ولی بدن و فکرم کشش نداره این مواقعی که عرض کردم غالباً بعد از رسیدن به خونه و صرف ناهار هست

بازی های راحت و بی درد سر و مفید زیاد هست که بشه انجامش داد برای اون مواقع اما دوتاش رو من  معرفی میکنم که مربوط میشه به دو تا کتاب

 کتاب " اولین کتاب برچسبی من "

چند جلد هستند که ما فعلاً دو جلدش رو داریم

جنس ورق های کتاب روغنی هست و برچسبها غالباً امکان چند بار استفاده شدن در کتاب رو دارن

دو صفحه وسط کتاب یه سری برچسبها رو قرار دادن که هر چند تاشون با خطوط سیاه از هم جدا شدن و برای هر گروه برچسب شماره صفحه ای درج شده که نشون می ده این برچسبها مربوط به کدام صفحه از کتاب هستند

روش کار ما به این صورت بود که ابتدا صفحه برچسبها رو باز می کنیم و من می گم خوب مامان دوست داری کدوم یکی از اینها رو بریم بچسبونیم ؟ یا اینکه یکیش رو انتخاب کن بریم بچسبونیم و وقتی انتخاب کرد من شماره صفحه مربوط رو میارم و دیگه به عهده خودشه که توی صفحه نگاه کنه و جای درست برچسب رو پیدا کنه و بچسبونه و من فقط اون رو تشویق می کنم

این کتاب با روش جذاب و دوست داشتنی برچست خیلی خوب کمک میکنه به بچه هایی که می خوان رنگها رو یاد بگیرن و البته برای بچه هایی مثل آریا که دیگه رنگها رو می شناسن هم خالی از لذت نیست و یا شمارش و یا با اشکال هندسی آشنا بشن  و البته یه جور بازی فکری هم تعبیه شده در بعضی صفحات

تصاویر گویای همه چیز هست

مثلا توی این صفحه که البته آریا برچسبهاش رو چسبونده ، زیر برچسبها شکل سایه وار اون حیوان هست که بچه باید برچسب رو بیاره و با توجه به رنگش اول بدونه که توی کدوم ردیف قرار می گیره و بعد با توجه به نوع سایه مطابقت بده با برچسبی که توی دستشه و نهایتا در جای خودش بچسبونه

یا مثلا توی این صفحه بعد برچسبها به صورت خلاقانه ای به صورت اشکال هندسی هستند و قسمتی از بدن حیوان رو خالی گذاشتند که کودک باید بر اساس شکل هندسی جای برچسب رو پیدا کنه و البته یک هدف دیگه شون هم این بوده که بچه یاد بگیره چه حیواناتی در کجا زندگی می کنن ؟ حیواناتی که در دریا هستند، حیواناتی که در جنگل هستند ، حیواناتی که در آسمان هستند

توی این صفحه هم سعی شده  محیط های مختلف زندگی حیوانات و گیاهان رو نشون بده، مزرعه، جنگل، دریا، قطب ها و همچنین کودک بر اساس سایه حیوان باید جای صحیح برچسب رو پیدا کنه

توی این صفحه هم سعی شده بچه رو با اعداد و از اون مهمتر مفهموم اعداد آشنا کنه و همچینن بچه بر اساس سایه ، جای صحیح برچسب رو پیدا کنه

البته من هیچ اصرار زیادی که حتما مفهوم اعداد رو متوجه بشه نشون ندادم جوری که زده بشه و فشار بیاد بهش فقط گاهی می گفتم ببینم چند تا جوجه اینجا هست ؟ یکی دو تا سه تا و برای اعداد 6 به بعد هم معمولا این کار رو نمی کردم چون می دونم یادگیری مفهوم اعداد 6 تا 10 براش هنوز زوده

امیدوارم شما هم مثل ما از این کتاب بسیار لذت ببرید و ساعات خوشی رو براتون در کنار هم فراهم کنه

 

باتوجه به اینکه این پست طولانی شد، کتاب دوم رو چند روز دیگه در پست بعدی معرفی میکنم

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (15)

مامان بردیا
28 شهریور 92 16:13
چه کتاب جالبی مال کدوم انتشارات؟خوشبحالت که اریا میتونه خودش رو سرگرم کنه بردیا حتما من یا باباش باید باهاش بازی کنیم


انتشاراتش رو نمی دونم ولی سرچ کنی می تونی پیداش کنی
ممنونم که سر زدی
مامان روشا
30 شهریور 92 8:40
سلام دوست خوبم

ممنون از معرفی کاملت

من این کتاب ها رو دیده بودم اماحس کردم چندان به درد روشا نخوره اما با این معرفی نظرم عوض شد دوباره ببینم حتما می خرم

راستی خوش به حالت آریا خودش سرگرم میشه


سلام - خواهش می کنم - به نظرم برای سرگرم شدن چیز خوبیه البته هر چند وقت یه بار من میارم کار می کنیم که ازش زده نشه و اشتیاقش نسبت بهش حفظ بشه
مریم مامان محمد رضا
30 شهریور 92 9:50
خوش به سعادتت که میتونه خودش رو سرگرم کنه. محمدرضا که همش به خودم چسبیده اصلا ازم فاصله نمی گیره ولی کتاب خیلی خوبیه حتما میگیرم و با محمدکار می کنم

ممنون از معرفیت دوست خوبم


سلام مریمی- ممنونم که سر زدی - بله کتاب خوبی برای سرگرمیه اینترنتی بگرد و سفارش بده
مامان پريناز
30 شهریور 92 13:13
مريم واقعا خوش به سعادتت پريناز خيلي كم خودش سرگرمه

چه كتاباي خوبي.ممنون از معرفيت
فقط چطوري آريا رو قانع ميكني همه رو تو يه روز نچسبونه؟آخه من برچسب بدم دستش كلشو بايد بچسبونه به در و ديوار


اتفاقا آریا یه چند تاش رو می چسبونیم دیگه بلند می شه میره دنبال بازیش - معمولا تا 6 -7 تائیش رو می مونه
ولی اگر از این برگه های برچسب ها بخرم براش که همه رو در میاره زهرا
حتما واسه پری بگیر چیزخوبیه و جلدهای مختلفی داره
وفا
30 شهریور 92 13:59
کتاب جالبیه چه خوب که معرفیش کردی .. پارسا هم خیلی خودش بازی می کنه فقط در حین بازی همش شاید با من خیلی حرف بزنه و سوالای مختلف بپرسه و هی بگه بهم نگاه کن مامان ببین این ماشینمو چیکار کردم ببین چی ساختم ببین چی کشیدم .. من وقتی خودش سر گرمه توی بازیش دخالتی نمی کنم نزدیکش می مونم و به کاری از کارام می رسم یا تی وی می بینم با صدای خیلی کم که حواسشو پرت نکنه ..
جدیدا باهم یم ریم کلاس نقاشی و توی خونه هم باهم بساط نقاشی پهن می کنیم و مدت طولانی نقاشی می کشیم ..


خواهش می کنم قابلی نداشت
جلد مربوط به وسایل نقلیه اش بی شک برای این وروجک ها جذاب تره
آفرین به مامان و پسر نقاش
پارسا چه نقاشی بشههههههه
مامان محمدمهدی
30 شهریور 92 15:32
خیلی عالی بود.ممنون
انتشاراتش چیه خانوم ؟


خواهش می کنم عزیزم - از انتشارات سایه گستر هست
مامان آريا
31 شهریور 92 9:06
ممنون مریم جان، چه کتاب خوبی معرفی کردی. حتی شکل و رنگ آمیزی کتاب واسه من هم جذابه...
چه خوب که آریاجون شما مثل آریاجون ما میتونه ساعتها خودشو سرگرم کنه، من که کلی لذت می برم از اینکه به من وابسته نیست. خیالبافی شو دوست دارم


من دربست عاشق اون آریا جون شما با اون مرام و مردانگیش هستم و البته خیلی هم مامانش برام قابل احترامه
نرگس مامان طاها و تارا
31 شهریور 92 14:14
عاشق اين پست هاي آموزشي تو هم كي بشه بتونم استفاده كنم


آره یادمه آریا هم کوچیک بود می رفتم می دیدم همین حرفهای تو رو می گفتم
انشاء اله به زودی خاااااااانوم
اریا و انیتا
31 شهریور 92 22:57
سلام.ما دوست داریم با همه اریا ها و انیتاهای خوشگل و با هوش لینک شیم.موافقی دوست جون؟به مه سر بزن


سلام خوشحالم از آشنائیتون
وفا
2 مهر 92 11:07
مریم وبلاگ پارسا رو اپ کردم !
مادر (رادین و راستین)
2 مهر 92 14:27
سلام مریم جون
ممنون از تبریکات گرمت

من هم برای رادین کتابهای برچسبی خریدم ........ بچه ها خیلی لذت می برن .........
مدل های زیادی هست از این کتابها
من داستانی شو خریدم


سلام - خواهش می کنم وظیفه بود
بله داستانیش هنوز هم جالب تره
محبوبه
4 مهر 92 9:14
کتابای برچسبی واقعا قشنگ و جذابه


مرسی
محبوبه
4 مهر 92 9:15
مریم جان
چند وقته نمی تونستم وبت رو باز کنم
نظرتم خصوصی بود نمی تونستم همونجا جواب بدم بهت
اما من یادم نمی یاد همچین کامنتی براشون گذاشته باشم


میام می نویسم برات
سارا
11 مهر 92 2:50
سلام مریم جون
می بینم خدا رو شکر دیگه حالت خوب شده و خدا رو شکر خدا رو شکر به روزهای اوج خودت برگشتی. اون مدتی که عمل کرده بودی خیلی سر می زدم. حال و احوالت رو می خوندم توی پست ها. ولی یکی دو ماهی می شد که نیومده بودم.
ما ام از این کتابا برای دخترمون می خریم. خوبن. هم سرگرمی هستن هم آموزشی. جدیدا اینا خیلی زیاد شدن. البته من خودم بیشتر از دخترم دوست دارم بر چسبا رو بچسبونم. باید چند تایی برای خودم بخرم :دی



ای جانم سارای عزیزم منت بر ما گذاشتی خواهرم
آره واقعا همین طوره حتی من کتاب قصه هم که می خرم و یا می خونم برای آریا خودم خیلی لذت می برم و دوست دارم - این کتاب برچسبی ها هم که چسبونیدیم و دیگه تموم شد بعضی وقتها میاریمشون و درشون میاریم می چسبونیم به در کمدش یا ماشین هاش رو باهاشون تزئین می کنیم و یا اینکه هر کدوممون یه حیوونی رو می چسبونیم به لباسمون و اون میشه آقای میمونه و من میشم آقا مثلا و نقش بازی می کنیم و یا آریا میکنه میاره میچسبونه به یخچالمون که خوشکل بشه
فاطمه مامان صبا
18 مهر 92 3:03
عالی مثله همیشه .............من همش میام اینجا کتابای تو رو تقلید میکنم بخرم