آریاآریا، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 27 روز سن داره

من و پسرم آریا

کتاب شعرهای کودکانه

1392/2/17 10:09
نویسنده : مریم
1,241 بازدید
اشتراک گذاری

سلام

ما یک ماهی هست که کتاب اتل متل ترانه شعرهای کودکانه را یافته ایم و از این بابت بسیار خوشحالیم

مدتی بود که کتابهای مصطفی رحمان دوست و ناصر کشاورز رو نمی گرفتم چون راضیم نمی کرد اما این سری ، باید بگم آقای ناصر کشاورز و چندتای دیگه از دوستانشون گل کاشتند و این مجموعه 5 جلدی رو تهیه کردند

مجموعه 5 جلدی اتل متل ترانه - شعرهای کودکانه

هر کسی که تا الان این مجموعه رو گرفته که خوش به سعادتش هر کی هم نگرفته ، پیشنهاد میدم حتما بگیره چون لحظات بسیار بسیار شادی رو همراه با فرزندتون ایجاد می کنه و بسیار لذت خواهید برد

اشعار این کتابها اینقدر روان و جالب هستن که بعد از چند بار خوندن هم خودتون هم فرزندتون حفظ می شید

واقعا جای این کتابها در لحظات من و آریا خالی بود - من عاشقشون هستم و آریا هم

همه وقت و همه جا در دست هم کتابهای این مجموعه رو میخونیم

از نشر افق هست

 

عکس چهار جلدش رو تونستم پیدا کنم که براتون گذاشتم

 

یکی از شعرهاش رو برای آشنایی براتون می نویسم

دویدم و دویدم

به صندلی رسیدم

گفتم چه اسب خوبی

با چارتای پای چوبی

باید برم کنارش

فوری بشم سوارش

پوتکا و پوتکا بکنم

پائین و بالا بکنم

صندلی گفت: نه نمی خوام

کنده می شه دست و پام

اگه مامانت ببینه

دمتو با قیچی می چینه

توصیه نوشت : توصیه می کنم اگر قراره فقط یک جلدش رو بگیرین حتماً " گربه به من میو داد " رو بگیرین

اون جلد بین این پنج جلد خاص هست و از همه چند تا شعری که گذاشته به طور حتم لذت می برید و مابقی یه مقدار ثقیل تر هستن ضمن اینکه بعضا جفت و جور نمی شه فعل و فاعل و قافیه و ... ولی خوب شعر خوب هم توشون پیدا می شه


البته من شعرهاش رو همه با لحن خیلی خاصی همراه با کلی ادا می خونم و آریا بسیار بسیار می خنده

 

شعرهایی همراه با طنز و البته آموزنده

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (14)

وفا مامان پارسا
7 اردیبهشت 92 11:42
پارسا یکساله بود که پسرخاله باباش اینو بهش هدیه داد اگر یادت باشه همون موقع ها عکسشو توی وبش هم گذاشتم و توصیه کردم به همه .. خودم هم تا حالا برای سه تا بچه کادو خریدم .. منو پارسا اغلب شعراشو حفظیم و روزا باهم می خونیم و می خندیم .. عاشق شعر بستنی و دایناسور و مداد و بادکنک هستیم


واقعا باحاله شعرهاش - نه خوب یادم نیست -شایدم ندیدمش تو وبلاگت وگرنه زودتر تهیه اش می کردم- البته الان هم دیر نشده الان دیگه کامل همشون رو درک می کنن و می خندن
آیدا مامان ویهان
7 اردیبهشت 92 12:31
اره منم اون پلنگش رو برای ویهان خریدم خیلی قشنگ و با مزس.

وفا مامان پارسا
7 اردیبهشت 92 13:11
http://parsamardekoochak.niniweblog.com/post47.php
ببین خواهر .
مریم جون جدیدا سری فسقلی ها رو برای پارسا میخرم خیلی براش جذابه .. بوبی بو گندو .. بیلی بی حوصله .. کامی کمکی و .... اینم یه پیشنهاد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!


بله ممنونم
مجموعه فسقلی ها رو 30 جلدش رو داره - از نمایشگاه کتا خریدم- توی پست یار مهربان هم نوشتم- ولی از نظر من الان خیلی خیلی زوده و ممکنه جنبه بدش رو بیشتر یاد بگیرن - نگه داشتم وقتی بزرگتر شد
شهره مامان مینو
8 اردیبهشت 92 7:47
ممنون از معرفی کتاب واقعا شعراش زیباست و از پرفروش ترین های ما... من هم در تکمیل صحبت های شما به همه دوستان پیشنهاد میکنم که از این مجموعه کتاب نگذرند...

راستی کلی به نتیجه گیری پست قبلت خندیدم هروقت یادت رفت یادم بنداز که یادت بندازم


شهره ما در مقابل شما چیزی برای عرض نداریم خواهر-ما رو دست شما باید نگاه کنیم دیگه
در مورد غذا هم باشه هههههههههههه
مامان روشا
8 اردیبهشت 92 9:21
ممنون مریم جون ا معرفی کتاب راستش من خودم عاشق اشعار کشاورز هستم اما به نظرم بیشتربرای بزرگسالان هست تا بچه ها البته روشا هم زیاد ازش کتاب داره ولی طرز نوشتن ناصر کشاورز برای مادرها مناسب تره

ولی از این شعری که گذاشتی خوشم اومد حالا یک جلدش رو برای روشا می خرم ببینم چطوره


روشا عاشق کتابهای می می نی شده همه رو هم حفظه


منم باهات هم عقیده هستم درباره شعرهای کشاورز و رحامن دوست و مدتی بود نمی گرفتم ولی این رو همون تو کتاب فروشی شروع کردم به خوندن و با خودم گفتم : همینه ! خودشه و شک نکردم برای گرفتنش
شما اگر می خوای اول یه جلد بگیری پیشنهاد میدم : گربه به من میو داد رو اول بگیر و بهت قول می دم اصلا پشیمون نمیشی برو حالش رو ببر
مامان پریناز
8 اردیبهشت 92 10:00
پارسال که رفتم نمایشگاه خیلی محدودیت خرید کتاب داشتم چون هنوز دخترک کوچیک بود و وقتی برگشتم خونه خودمو فحش دادم که چرا اینقدر خودمو خسته کردم....ولی امسال حتما میرم....چه کتاب خوبیه...پریناز عاشق شعره حتما میگیرم براش


زهرا شک نکن در خریدن این مجموعه- برو قسمت انشارات افق و بگیرش - بعدشم اشکالی نداره اگر توان مالی داره بعضی کتابها رو پیش پیش بگیری چون ممکنه بعدا دیگه چاپ نشن یا اینکه قیمتشون خیلی بره بالا
مامان روشا
8 اردیبهشت 92 12:02
ممنون گلم حتما سخنان حکیمانه شما رو به دیده منت می نهیم
مامان پریناز
8 اردیبهشت 92 13:35
عزیزم اگر بهم وام بدی توان مالی هم پیدا میکنم!ولی فعلا...


فرزانه مامی مرصاد
8 اردیبهشت 92 14:34
پسری داریم بهتر از برگ درخت...

ما هرچی سعی میکنیم تو خونه فرهنگ کتاب و کتابخوانی رو رواج بدیم انگار نه انگار

کتاب دوست نداره

الان که یکی از شعرهاشو دیدم نوشتی

میگم برم اینارا براش بخرم شاید خوشش بیاد

قشنگ به نظرمیاد

عزیزم مخصوصا یکی از شعرهاش رو گذاشتم که با نوع شعرهاش آشنا بشی
منم فکر کنم دوست داشته باشه مرصاد
می تونی خودت حفظ کنی و از حفظی براش بخونی ولی شکلهاش رو ببینه بهتره
بچه ها هر کدوم یه طورن ممکنه فعالیت فیزیکی مرصاد بهتر باشه و یا نقاشیش
مسافر
8 اردیبهشت 92 17:22
ممنون از معرفی کتاب

در پناه خدا


خواهش می کنم
مادر(رادین و راستین)
8 اردیبهشت 92 18:25
ممنون مامان فعال

حیف که رادین زیاد به شعر علاقه نداره و بیشتر داستان دوست داره

اما شاید امتحان کردم ... امیدوارم خوشش بیاد ...

بهشاد به نظر من رادین حتما به این کتابها علاقه پیدا می کنه
منصوره مامان نورا
9 اردیبهشت 92 8:20
مریم جان این مجموعه کتاب در کتابخونه ی نورا هم هست و من علاوه بر شعرهای شیرین و کودکانه اش ، سبک و سیاق تصویرسازی های آقای خدایی رو هم خیلی دوست دارم که ساده و دلنشین بودنش با متن شعرها خیلی هم خوانی داره .
راستی در مورد پست قبل خیلی حرفها دارم و مختصرش این که داستان غذا نخوردن در خانه ی ما هم صادق بوده و هنوز هم در حول و حوش هفت سالگی ادامه داره ! ...


واقعاً
فهیمه مامان سینا
10 اردیبهشت 92 2:37
یه پست خیلی عالییییییییی...ممنون

این شعری که گذاشتی یاد بچگیم افتادم ...اون موقع ها که برنامه کودک دویدمو و دویدمو میذاشت ...


خواهش می کنم - قابل شما رو نداشت
نرگس مامان طاها و تارا
16 اردیبهشت 92 9:36
خيلي مفيد بود ممنون